رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیرشورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه از ابلاغ ۷۸۷ میلیارد تومان اعتبار به استان در سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۸۶۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 20 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه عصر امروز جلسه شورای برنامه ریزی استان به ریاست استاندار کرمانشاه، اعضای شورای برنامه ریزی و همچنین به صورت ویدیو کنفرانس با حضور فرمانداران شهرستان های استان در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد. حبیب اله وفایی در این جلسه ضمن اشاره به ابلاغ ۷۸۷ میلیاردتومان اعتبار به استان در سال ۹۹ اظهار داشت: اعتبارات متوازن در سال ۹۸ درمجموع ۵۰۲۴۴۰۰ میلیون ریال و درسال ۹۹ مبلغ ۵۰۲۴۵۳۵ میلیون ریال است که مقداری جزئی رشد داشته که از این مقدار تقریبا نصف استانی و نصف ملی است.

وی با بیان اینکه توازن استانی در سال ۹۸ مبلغ ۳۵۱ میلیاردتومان بوده که درسال ۹۹ به ۲۵۲ میلیاردتومان کاهش پیدا کرده است افزود: پروژه های متوازن استانی باتوجه به ۲۵ شاخص متوازن می بایستی توزیع شود؛ همچنین اعتبارات عمرانی استان ۱۶۹ میلیاردتومان بوده که ۷۷ میلیاردتومان آن به صورت نقدی ابلاغ شده است. اعتبارات روستایی ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و اعتبار نفت و گاز ۴۷ میلیاردتومان است.

در ادامه مهرداد سالاری، معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه اعتبارات ابلاغ شده پاسخگوی اجرای نیازهای عمرانی نیست بیان کرد: پروژه های عمرانی باتوجه به شرایط اقتصادی دولت در سال ۹۹ کاهش اعتبار داشته که باتوجه به منابع تامین یعنی اسنادخزانه و غیرنقدی بودن آن ازنظر ریالی توان اجرایی را کاهش می دهد. مدیریت درست در انتخاب پروژه و استفاده از منابع بخش خصوصی تنها راه اجرای پروژه ها می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه فرمانداران استان نباید به اعتبارات ابلاغ شده بسنده کنند ابراز داشت: باتوجه به اعتبار حدودی ۷/۱ میلیارد تومان برای راه های روستایی تنها می توان به یک یا دو راه کوچک روستایی در هرشهرستان رسیدگی کرد؛ لذا باید از همیاری مردم جهت بهره برداری بیشتر استفاده نمود.

سالاری در پایان گفت:پروژه های جهش تولید برای استان تعریف شده که باید به افزایش تولید و درآمد استان رسید؛ درصورت پیاده سازی هرپروژه در یک شهرستان به طور قطع منافع و خدمات آن برای کل استان خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار